RSS Feed

Dekupaž – ko se prvi setio, na srpskom…

Posted on

Moram priznati da se ovo krčka u meni već neko vreme…

Prvo moram da kažem da sam pre neki dan bila neprijatno iznenađena kada mi je drugarica pokazala primerak jednih dnevnih novina u kojima je izašao članak o dekupažu. Čitajući, shvatila sam da je autor, i osoba koju je isti intervjuisao, koristio neke detalje iz posta „Dekupaž“ koji sam napisala pre par godina.

Ne mogu da kažem da je od reči do reči, ali znam da nigde niko nije pisao baš tako o ovoj temi, i jasno tvrdim da je materijal za članak uzet iz mojih tekstova.

Bila sam ranije u prilici da vidim reakcije kreativaca koji su nešto smislili, napisali ili uradili a to im neko prisvojio, i uvek sam sa žaljenjem mislila kako ljudi nisu svesni da to po slovu zakona može da ima ozbiljne posledice. Jedna rečenica poput „podaci preuzeti iz…“ ili „nastalo inspirisano radom…“ može mnogo da znači. I u pravnom i u emotivnom smislu.

Sada nisam sigurna da li da budem ponosna jer vidim da ljudi koriste znanja koja su usvojili iz članaka koje pišem na osnovu svog iskustva, ili da budem ljuta kao moje ranije pomenute koleginice.

Drugo, nisam se prva setila, ali sam među prvima na srpskom rekla kako nešto radim – korak po korak, zato jednostavno čestitam dotičnima na odlično naučenim i lekcijama.

Pitanja?

14 responses »

  1. U pravu ste, lepo je da Vaš tekst cene, ali nije korektno da ne navedu link Vašeg bloga.

    Одговор
  2. Draga Bijlana ,ako Vam je za utehu,reci cu Vam da ljudi koji uzimaju tudje sitne su duse ,stalno se vracam na Vase blogove ,procackala sam gde god je bilo o dekupazu ,ali kao Vase radove i objasnjenje nisam nasla,nemogu da kazem da nema poucnih saveta ,zato samo napred divina ste i jedna vredna mlada zena VELIKI POZDRAV…….

    Одговор
  3. Нажалост, то је честа и ружна појава коју практикују новинари, понекад чак и универзитетски професори. Па се дигне прашина и – слегне. Као да се ништа није догодило. Али без бриге. Све то дође на своје. Кад тад. На овај или онај начин. Људи који вредно раде се препознају и управо та, неухватљива мала искра која лебди око Вас најлепша је разлика између оних који јесу и оних других.
    Срдачан поздрав.

    Одговор
      • Mrzim dokone domacice

        U mojim godinama ocenjivanja sajtova nisam videla nesto jadnije.Vi bi trebalo da pokazete ljudima kako da se zabave,a ne da razgovarate politicki,boze mili sramota

      • Treba li mi opravdanje da izrazim svoje mišljenje na svom blogu?
        I da li pričamo o istoj stvari? Politika!?!

        Teško da bih trebala nekom da pokazujem kako da se zabavi ovde, onaj ko nije kadar sam da napravi sebi zabavu u životu, neće je ni ovde naći.
        Ako Vama pričinjava zadovoljstvo da godinama ocenjujete sajtove (!) i nalazite sebi životnu svrhu u tome – have fun!! (što bi rekle koleginice preko Velike Bare). Ja je svakako imam dovoljno, posle ovog još i više.

  4. Svakako ne treba ici u krajnost,jer sta reci…pa ljudi ovo je Srbija ,zemlja gde su nam predavaci i pokazatelji lepoga ,upravo oni ljudi koji se na tudjoj grbaci bogate,cime god…
    S’toga ne mojmo dozvoliti da dragoceno vreme protracimo na prost nacin,jer ne mozemo vratiti proslost kao ni ubrzati buducnost.Zato uzivajmo u sopstvenom stvaralastvu i zahvalni mozemo biti Vama,sebi i onom ko je iznad nas,na tome sto nam je dao tu moc da podstaknemo ljude na korist,mastovitost i iskrenost,pa kakva god ona bila,hvala Bogu!

    Одговор
    • Da, u Srbiji smo, i na žalost još uvek nismo naučili da postoje kultura, lepo vaspitanje i zakon, i stalno se izgovaramo time kao da je to samo po sebi opravdanje. Žao mi je, ja to ne mogu da tolerišem.

      Одговор
  5. najgore je sto im se nista ne moze … jednostavn nema smisla tuzit …

    Одговор
  6. Zao mi je …ali nisam drugo ni očekivala…i teško se može zaštititi…jedino da ne ostavljamo trag ali čemu onda…ja sam gotovo isto doživela na facebook…
    Ja mislim da su blogovi i facebook mesta gde menjamo ideje, načine, iskustva, predlažemo, inspirišemo ali po najmanje da krademo (izvinjavam se ali ja stvari i pojave nazivam svojim imenom)…Vi ste divni i čuvajte se

    Одговор
  7. I šta sad? Jesi zadovoljna kad si pročitala ono što pišu nekoliko „tapšača“ . Naopako ako su utešili tvoju sujetu.
    Draga moja, znanje, ako se ne podeli, nema nikakvu vrednost. Isto je i sa osmehom ‘ sve dok se drugima ne podeli, nema vrednost..
    Nemoj nikada da budes „tužna“ ili „ljuta“ i „uvređena“ da bi te drugi zalili ako je neko nesto prepisao od tebe…naprotiv, budi srećna da si nekome POMOGLA. Zar ne znas da sve sto se postira na netu, otvoreno je da se prisvaja…a sama znas da ono sto ti je sveto, to cuvas daleko od masovnoe upotrebe. Zato, ostavi se kuknjava i sazaljenja same sebe vec pisi, izbacuj iz sebe sto je lepo i vredno jer ces samo tako pomoci drugima. A ljudima je lepo pomagati. Budi pozdravljena.

    Одговор
    • Tapšače ne volim (nek mi oproste oni koji se prepoznaju).
      Sujetu imam, ali ja sam žena i ona je vezana isključivo za ono što vidim u ogledalu (bar kod mene).
      Znanje imam i ne pada mi na pamet da ga olako delim, trebalo je puno da ga steknem. Ima veliku vrednost jer ga svakodnevno koristim. I puno je lenjih koji bi voleli da im serviram ono što znam – sažvakano.
      Ne osmehujem se odavno svima pored kojih prodjem jer nije primereno ni situacijama ni mojim godinama. Samo onima koji to zavrede.
      Nisam ni tužna ni ljuta, najmanje uvređena, ostvarila sam sebe u svemu u čemu sam htela i sada sam samo drska. Uostalom, ovo je moj virtuelni kreativni dnevnik, može mi se.
      Ništa nije sveto.
      Al` sam opora večeras? Pa, PMS je čudo prirode. A i neko mi je cimnuo lanac.
      Pozdrav i Vama

      Одговор

Оставите одговор

