Salvetna tehnika


Salvetna tehnika je u novije doba proizašla iz dekupaža, ali se vremenom razvila u posebnu tehniku.

Osnovna razlika između ove dve tehnike je što se isključivo salveta lepi na predmet koji se dekoriše.

Materijal koji vam je potreban da bi ste napravili nešto lepo ovom tehnikom je:

  • Predmet koji ćete dekorisati
  • Salvete (najbolje troslojne sa štampanim motivom)
  • lepak za salvetnu tehniku
  • Akrilne boje u najsvetlijim nijansama salvete ili samo bela
  • pljosnate četkice  srednje veličine, jedna za boju, druga za lepak
  • Lak kojim ćete zaštititi svoj rad

Sam postupak izrade je jednostavan, ali prilično pipav.

  • Pre svega pripremite sav potreban materijal
  • Obojte predmet i eventualno stavite krakle na površinu koju ćete dekorisati, nijansa mora biti svetla
  • Salvetu pripremite tako što ćete oštrim makazicama iseći motiv ili slobodnom rukom iscepkati (moj omiljeni metod) i razdvojiti slojeve tako da vam ostane samo gornji štampani sloj
  • Formirajte sa strane kako bi trebalo da izgleda gotova slika
  • Postavite salvetu na željeno mesto, četkicu umočenu u lepak prislonite na središnji deo salvete i zrakastim pokretima (ovo je jako bitno) mažite lepak preko salvete od sredine ka krajevima. Primetićete da se salveta „razvlači“ od vlage iz lepka i zbog toga je važno da mažete zrakasto ka ivicama, jednako je rastežući. Druga bitna stvar je da ne mažete lepak na površinu predmeta nego samo preko salvete koju stavljate na suvu površinu. Ona je toliko tanka i porozna da će sav lepak proći kroz nju i obaviti svoje, tj stopiti salvetu sa podlogom. Ako se tokom rada salveta namreška, ne brinite, u tome je deo draži salvetne tehnike. Ako se iscepa, lako je dodati deo koji nedostaje kad se osuši. U slučaju da smatrate da se greška ne može lako ispraviti, salvetu dok je još mokra zgulite i posle sušenja počnite ispočetka. Napomena: ako ste radili krakle, vodite računa da se od previše mazanja mokrom četkom i lepkom ne uništi! Budite pažljivi i što manje odlepljujte salvetu sa njega.
  • Kad ste zadovoljni izgledom slike, pustite da se potpuno osuši i prelakirajte zbog zaštite

Od svih tehnika, ova je meni najomiljenija! Najčešće koristim motive starinskog izgleda jer obožavam krakle, a jedno sa drugim u kombinaciji daju fenomenalan rezultat. Jedan od trikova koji koristim je da motive sa salveta u prilikama kad mi nije potrebna cela salveta (motiv sa cele salvete) nikad ne sečem makazicama jer tako slika dobije veštački izgled, već ih cepkam slobodnom rukom i lepim iz više delova, a posle sušenja doslikam pozadinu ili još nešto u istim nijansama kao na salveti. Na taj način slika izgleda autentičnije i oni koji ne obraćaju pažnju u prvi mah pomisle da je cela rukom slikana. Drugo načelo koga se pridržavam je da svi motivi koje koristim moraju biti reprodukcija neke slike koja je slikana četkicom ili crtana olovkom. Salvete na koje je preneta fotografija, kad se završi slika, meni uvek izgleda lažno i nekako promašeno.

Nadam se da će vam ova mala pomoć koristiti!

Do sledećeg puta…

Једно реаговање »

  1. Pravo bogatstvo radova i tehnika! Bravo, i ne bi se reklo da si dokona, i te kako si vredna i kreativna!
    Zadivljena sam tvojim umećem!

    Одговори
    • Hvala!
      Prija kad pohvala stigne od stručnjaka!!
      A dokona… je jedna interna pošalica.
      Znate kako je kad se sretnu prijatelji pa se pitaju kako je, šta se radi, pa pitani posle izrečenog ‘dobro’ i ‘ništa’ počne da kuka kako je skupo, loše zdravlje a od ‘ništa se ne radi’ izađe prava reka početih poslova. Oduvek sam se grozila šupljih razgovora i na takva pitanja , pošto nisam zaposlena, odgovarala da uživam kao prava dokona domaćica. Oni bliski koji me dobro poznaju, su ponekad u šali pitali da li ću jednom već početi da konkretno kreativno radim, da ne ostanem dokona zauvek, a ja sam iz obesti napravila blog sa ovim imenom 😉
      Sad se slatko smejemo kad se pomene dokona domaćica ;-D
      Inače, sebe smatram urbanom (mladom :-)) ženom, prilično sam sigurna u sebe i svoje sposobnosti, nisam ni nalik stereotipu dokone domaćice sa viklerima i u kućnoj haljini.
      …ako neko pita, baš sam ‘in the mood’ da pričam o sebi… 😉

      Одговори
  2. Sad moram da uzvratim ono WOW ! Stvarno sam prijatno iznenadjena i odusevljena svim sto videh na blogu ! Ti si chudo,sta sve umes :))) Ne znam da li da pre pohvalim cestitke ,ili magnete ,ili satove…ili pak kutije za hleb…Sve mi se jako dopada,bas si kreativna i pritom jako uredna ! Svaka cast BIljana 🙂
    Veliki pozdrav,Katarina sa MRR !

    Одговори
  3. Opet ja 🙂
    Da li je potrebna neka posebna vrsta lepka ili moze i neki obicni?

    Одговори

Постави коментар